Kalas,magsjuka och melodifestival

Ja då hade man gjort sin första korta vecka på restaurangen.

Ja natten till lördag vaknade vi av att Arvid började hosta som blev till att han kräktes, men som tur var kom det inget mer.
Han lekte och åt som varnligt idag.
I lördags så skulle vi gå på kalas hos kusinerna Alexander och Elliot som fyllde 5 år igår. Morbror Rikard hade sitt kalas med dem, han fyllde 25 för ca en vecka sen.
Vi gick inte dt eftersom att Arvid hade kräkts.
Lillebror kom förbi med lite äggost till mig som jag gottade mig med lite senare på kvällen.
Det blev melodifestivalen på tv för oss. Vi brukar titta på den med våra vänner, men man vågar inte bjuda hem någon när vi är sjuka.

Igår söndag började dagen bra barnen leker och jag ser inga hinder att skicka dem till dagis imorgon.
Men vid fyra tiden så klagar Alfred på att han har ont i magen, som sen slutade med att han kräktes.
Han fick inte behålla något som han stappade i munnen. En klunk vatten blev tio gånger mer ut. Han somnade till slut runt tio och sov hela natten utan problem.
Men runt fyra tiden på natten så började det för mig och jag höll på en gång i timmen tills runt nio på morgonen.
har nu sovit ett par timmar till och från och börjar nu känna mig bättre.
Rickard började nu han också så han kommer nog hålla på ett par timmar in på kvällen.

Ja jag som började min praktik förra veckan får nu göra ett uppehåll ett par dar men sånt är livet.
Jag tror att jag kommer att kunna gå på fredag och kunna jobba helgen också.
Man måste vara hemma 48 timmar efter sista gången man har kräkts eller diareen.

Vi får hoppas att det blir en bättre dag imorgon som sagt var.

Ha det bra och håll er friska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0