Möss,spruta och renovering

Ja i onsdags kväll efter att barnen hade lagt sig så fångade vi en mus i fällan efter att jag hade sett den tidigare på morgonen.
När vi hade fångat den så gick det bara en kvart så fångade vi en till.
Men senare såg Rickard att det var en till så han laddade fällan igen och när vi vaknade igår så gick jag ner och tittade och där satt en tredje mus fast.
Igår kväll när jag letade efter lite grejer i källan så såg jag att det sprang en till, men imorse när vi skulle kolla fällan så hade den ätit upp osten så jag har lagt ny ost och får gå ner sen och kolla.

Innan dagis igår så var jag och barnen på vårdcentralen och tog spruta men det blev barnen som fick ta den för måste vämta tills det finns mer vaccin. Killarna skrek när dem fick men det gick över rätt så fort, sen fick dem bulle och festis innan vi åkte tilldagis.
Alfred skulle på teater med dagis så vi kom pricis innan dem skulle gå dit.

När jag kom hem efter dagis så hade snickarna redan kommit och dem hade hunnit att börja riva väggen med all garderober mellan vårat och Alfreds sovrum.
Men nu så stter det en ny vägg uppe. Nu ska vi bara sätta upp gipsväggar och lägga nytt golv, sen kommer målaren någon dag.

Nu väntar jag bara att Ica ska höra av sig om jag får börja jobba där, dem skulle ringa idag och om jag får det så ska jag börja redan på Måndag.

Här kommer en bild på första musen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0