Jobba & praktik

Ja i går så jobbade jag på restaurangen och det ska jag göra idag också.
Jag trivs som fisken i vattnet att få jobba med det.
Han har erbjudit mig en praktikplats efter årsskiftet och så kunde han anställa mig till Våren/sommaren.
Det låter inte helt fel del.
När jag får en praktikplats får jag ju även lära mig köket och det tycker jag ska bli roligt också.
Efter tre på helgerna värmer man maten i micro så det är inte så svårt, men jag lägger ju upp maten på talriken.
Det jobbigaste är om det kommer många för jag kan bara värma två tillsamans.
Igår sålde jag mycket paj det var äpple, chocklad och honung i den och det gick hem hos gästerna.
Två av mina syskon var på besök där.
Malin skulle hämta sina kort på sina barn som jag har scanat in och så lämnade hon legos pirat kalender.
Rikard kom och lämnade dem två sista av Johan Falk fillmerna.
Dem tog en fika med mig för en liten paus behöver man också.

På kvällen när jag kom hem så käkade vi kina mat som jag köpte hem sen fick killarna lördags godis och så tittade vi på lite program som jag har spelat i.
När klockan var nio hade dem somnat utan protester och vi kunde börja och se på filmerna som jag hade fått.
Först ut blev Johan Falk Operation Näktergal som är del 5 och sen blev det del 6 De Fredlösa
Jag helt nöjd med dessa filmer med. Har ni inte sett dem så tycker jag att ni ska se dem.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0