Julbilder

Då kommer en liten rapport om julen.

På Julafton åkte vi hem till min lillebror Erik och hans familj, vi var 21 personer.
8 barn mellan 2 och 8 år och 13 vuxna.

Vi kom dit runt två tiden och hade med oss sill, hemlagade köttbullar och potatisgratäng.
Vi hade bestämt att vi skulle ha lite knytis på julafton så att inte dem skulle behöva stå för allt.
Klockan tre såg barnen och en del av de vuxna på Kalle. Dem andra vuxna som inte såg på Kalle hjälpte till i köket så att vi kunde börja äta när det var slut på tv.

Klockan sex så kom tomten som min bror hade fixat.
Barnen trodde fullt ut på tomten, några var rädda för den och några ville krama han.
Han hade med sig ett paket var till barnen och resten låg under granen som ni ser på bilden här.

 

Det var även julklappar till dem vuxna.
Minst hälften var till Erik och hans familj.

Vi åkte hem runt nio och när vi kom hem byggde jag och Alfred en av hans lego han fick.
Han kom inte i säng förrän elva den kvällen.
Arvid somnade i bilen på väg hem.
Så här såg mina killar ut






Visst var dem stiliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0